Lentopalloilija

Lentopallo- ja urheilulinjalla opiskeleva lentopalloillija harjoittelee tavoitteellisesti kahtena aamuna viikossa. Harjoitusten suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa JunnuValepa.

Hakeminen lentopallo- ja urheilulinjalle

Lentopallo- ja urheliulinjalle haetaan yhteishaussa.

Linjalle hakeva voi saada 20 valintapistettä. Korkeintaan 10 pistettä saa peruskoulun päättötodistuksesta (lukuaineiden keskiarvo) ja 10 pistettä urheilullisista saavutuksista ja harrastuneisuudesta. Pisteytyksessä noudatetaan lajiliittopisteytyksen periaatteita. Pisteytys tehdään yhteistyössä Valepan kanssa.

Urheilupisteet

•5,1 - 6: lajin huippulahjakkuus (lähellä ikäluokan kansainvälistä tasoa, joukkuelajeissa johtava pelaaja/urheilija maajoukkueessa)
•4,1 - 5,0: ikäluokan maajoukkueurheilija (joukkuelajit), SM-mitalitaso (yksilölajit)
•2,1 - 4,0: SM-pistesijoilla (yksilölajit), alue-, piirijoukkuetaso, maajoukkue-ehdokas (joukkuelajit)
•1,0 - 2,0: seuratason aktiivi, ei meriittejä
•0 pistettä: käytetään vain jos ei ole mitään tietoja

Soveltuvuuspisteet

Pisteytyksessä huomioidaan mm. seuraavia seikkoja (ei tärkeysjärjestyksessä):

•lajin harjoittelu- ja/tai valmennusolosuhteet
•hakijan edellytykset/motivaatio opiskeluun
•hakijan urheilullinen potentiaali ja monipuolisuus
•muut mahdolliset seikat

Jos hakija on saanut urheilupisteistä 0 pistettä, voi Vammalan lukio antaa maksimissaan kolme soveltuvuuspistettä.

Lentopallo- ja urheilulinjalle valittavan opiskelijan lukuaineiden keskiarvon tulee olla vähintään 7,0.

Opiskelu ja asuminen Sastamalassa

Sastamalaan pääsee päivittäin kätevästi linja-autolla ja junalla esimerkiksi Tampereelta, Nokialta, Huittisista ja Porista.

Vammalan lukiolla ei ole asuntolaa, mutta Vammalan lukiolta voi tiedustella asumismahdollisuuksia Sastamalassa. Kauempaa tulleidenkin on helppo löytää vuokra-asunto läheltä koulua ja harjoittelupaikkoja.