Hakijalle

Vammalan lukio on noin 300 opiskelijan opinahjo, jossa on monipuolinen opintotarjonta. Kattavaan tarjontaamme kuuluu valtakunnnallisten pakollisten ja valinnaisten opintojen lisäksi runsaasti koulukohtaisia opintojaksoja. Tavoitteellinen urheilija voi opiskella joko lentopallolinjalla tai urheilulinjalla, jolloin opinto-ohjelma sisältää 10 koulukohtaista lajilinjaopintojaksoa.

Meillä voi opiskella luokkaopetuksena vuosittain 3-4 vierasta kieltä. Opetamme B-kielinä espanjaa, ranskaa, saksaa ja venäjää. Toimintakulttuuriimme kuuluu kansainvälisyys ja eurooppalainen yhteistyöverkostomme on toiminut jo vuosikymmeniä.

Teemme yhteistyötä paikallisten yritysten kanssa. Korkeakouluyhteistyötä teemme muun muassa Tampereen yliopiston kanssa.

Vammalan lukiossa on
- keskiarvoraja 7,0
- aloituspaikkoja yleislinjalla 120
- aloituspaikkoja urheilijoille on yhteensä 25, ja näistä vähintään 15 osoitetaan lentopalloilijoille

Syksyllä 2024 aloittavien ainevalintojen tekeminen

Vammalan lukion tulevien ensimmäisen vuoden opiskelijoiden ensi lukuvuoden alustavat ainevalinnat kerätään oheisen linkin avulla: https://forms.gle/K8Qnjv3BTqQsuLbx6. Lomake on auki 22.3. asti ja sen voi täyttää myös puhelimella. Lomakkeen täyttävät lähtökohtaisesti vain Vammalan lukioon ensisijaisesti hakeneet.

Kaikkien opiskelijoiden ensimmäiset lukujärjestykset tehdään opiskelijoille valmiiksi ja loput valinnat yhdessä opinto-ohjaajan kanssa opiskelujen alkamisen jälkeen. Alustavia valintoja esimerkiksi matematiikan oppimäärän laajuudesta voi tarvittaessa vielä muuttaa opiskelujen alettua. Uusille opiskelijoille järjestetään infotilaisuus perjantaina 14.6.2024, infotilaisuuden toteutustavasta tiedotamme tarkemmin lähempänä ajankohtaa.